3 enkle teknikker til at øge energiniveauet og modstandskraften

Energi Medicin

0  comments

3 enkle teknikker til at øge energiniveauet og modstandskraften

Ofte er jeg blevet spurgt om, hvordan man får mere energi, hvordan man får større modstandskraft. Så det vil jeg fortælle dig her med nogle nemme øvelser, der er bare nogle af dem, jeg bruger på mine   live workshops

Du får her en lille forsmag på, hvordan du selv kan lave øvelserne hjemme hos dig selv.

Først får du beskrivelsen og nederst ligger videoen.

NY27

En af metoderne, er at du kan banke eller masse et punkt der hedder Nyre27, der ligger lige under kravebenet.

Det er et knudepunkt for alle meridianerne i kroppen.

Bank NY27
Nyre27 placering

Nyre 27 vist på kroppen (kaldes Kidney 27 på engelsk)

Når du bliver træt eller udmattet, vender dine energier rundt og løber baglæns, så du slæber dig selv rundt og ikke har nogen energi.

Ved at massere eller banke på Nyre27, flipper energierne rundt, så de løber forlæns igen.

Og du får din energi tilbage igen!

Du kan sagtens banke her mange gange om dagen - når du vågner, når du skal lave noget særligt, når du bliver træt om eftermiddagen. Dog ville jeg undlade at banke på punktet, lige inden jeg skal i seng. 

Milt 21 og Miltens Neurolymfatiske punkter

Under armen, midt på siden af kroppen, slutter Milt meridian. Ca. i bh-kanten eller i brystvortehøjde (dengang vi var 12…)

Bank det andet miltpunkt (Miltens Neurolymfatiske punkt)

Milten er den meridian, der handler om immunforsvar og fordøjelse.

Når vi banker eller masserer på dette punkt, styrker vi både immunforsvaret og fordøjelsen.

Vi snakker ikke kun om fordøjelse af mad, men også tanker, følelser, oplevelser.

Du vil måske opleve at punktet er meget ømt til at starte – se det fra den positive side – så ved du, at du har fundet punktet!

Massér eller bank i 5-10 sekunder – gerne flere gange om dagen. Jo oftere du gør det, des mere styrker du naturligvis dit immunforsvar og des hurtigere vil punktet holde op med at være ømt.

Vi har også et andet Milt punkt. Det sidder i brystvortelinje mellem de 2 nederste ribben – og en smule ud til siden.

Her kan du også banke eller massere. Vælg det punkt der er mest ømt – eller bank og masser på dem begge to. 

Lyn op / Luk lynlåsen

En anden teknik til at opbygge modstandskraft, og som bliver stærkere med tiden, jo mere du gør det, des bedre.

Luk Lynlåsen1
Luk Lynlåsen2

Vi har en meridian der løber fra skambenet og til underløben, der hedder Central meridian eller Ren meridianen.

Hvis du begynder at trække energien op - lyne dig selv op, som havde du en lang lynlås der, vil du styrke energien i den meridian. Gør det flere gange om dagen. jo mere du gør det, des større modstandskraft får du, både ift. sygdomme og til ikke at blive påvirket af andre folks energier.

Som du kan se, kan en enkelt lille øvelse gøre en kæmpemæssig forskel. Det der kan være svært er selv at vide, hvilke øvelser, du skal bruge i hvilke situationer.

Det er bare noget at det, jeg viser dig på mine   live workshops.

You may also like

Mystikkens Univers, Helsemesse Østerbro, UDSKUDT

Helsemesse, Roskilde, 10.-11. okt. 20 – AFLYST

Efterårets Homeparty’s med Energi Medicin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Subscribe to our newsletter now!